Saturday, January 2, 2016

Tips Packing Barang untuk wanita..

Assalamualaikum..
dah 2 januari 2016..

Tup tup..esok dah sekolah bagi sekolah- sekolah di negeri Kelantan, Terengganu, Kedah dan Johor.

Tup..tup..esok dah kena balik masuk ke Pedalaman..Nak balik sekolah ni, memang long list untuk packing.. Kalau 'Packing Cara Saya'.. Masa nk balik rumah saya dah senaraikan apa barang yang perlu saya bawa balik ke sekolah..Balik kali ni naik Air Asia dan ambil bagasi 20kg je..

'Tips Packing Barang Ikut Cara Saya'

1.Senaraikan barang yang nak di bawa balik ikut kategori.
   contoh: -pakaian
                -Toilettries
                -Buku
                -Ubat
                -Makanan

2. Start kemas baju dahulu..
    Packing ikut keperluan, yang mana perlu dimasukkan ke dalam bagasi untuk kargo dan yang mana     untuk di bawa ke dalam kabin...

3.Pastikan ruang di dalam bagasi dipenuhkan semaksimanya.. Nak senang lagi guna vacuum bag..          Banyak ruang dalam bagasi dapat dijimatkan.




4. Pastikah dokumen perjalanan lengkap dan di bawa bersama dalam bag pack@hand bag..


Selalunya bila balik Sarawak saya akan bawa sekali woven bag untuk beli roti gardenia atau kek pisang di Airport..takdalah nanti perlu menjinjit beg plastik penuh roti..hehe..

Selamat Kembali Ke Sekolah Cikgu-cikgu Pedalaman Sekalian.. Wassalam.










No comments:

Post a Comment