Sunday, March 30, 2014

Pengang tangan kuat-kuat..jom kejar syurga.. jom!!!

-- Dulu-dulu selalu saya fikir, saya takkan jumpa ayah dah sebab nnti kat bila dibangkitkan pada hari kiamat kan ramai orang..


tapi, satu hari Allah tunjukkan kat saya ayat chentaNYA..

"Iaitu Syurga yang kekal yang mereka akan memasukinya bersama-sama orang-orang yang mengerjakan amal soleh dari ibu bapa mereka dan isteri-isteri mereka serta anak-anak mereka; sedang malaikat-malaikat pula akan masuk kepada mereka dari tiap-tiap pintu; (23) (Memberi hormat dengan berkata): Selamat sejahteralah kamu berpanjangan, disebabkan kesabaran kamu. Maka amatlah baiknya balasan amal kamu di dunia dahulu. (24) "

                                                              (Ar-rad: 23-24)



dan.. yeah!! hati berbunga bunga..berngan azam yang kuat dan semangat yang membara..

saya perlu jadi mukmin sejati..macam dalam surah al mukminun tu..

dan..saya juga perlu jadi anak yg solehah..so tht, sy dapat top up amalan ayah dan mak..

in other hand, saya juga perlu kahwin dan beranak dan didik anak jd soleh supaya amalan sy pun bertambah..


kan...??hmmm

semua ni kerana saya nak pengang tangan orang yang saya sayang kuat-kuat dan saya nak berlari berkejar kejaran masuk syurga!

Allahumma amin...

No comments:

Post a Comment