Thursday, April 7, 2011

Perkembangan kanak-kanak

Fuhh..title dah macam tajuk assignment
dah nak muntah ijau aku denga nama assignment
sape kau ha!

alu ilang ingatan...
melampau aina

udah-udah la ya
transform jadi budak PJ jap
banyak sangat bahasa slanga dorang ni

alu juak ak teringat budak ini
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


anas 3thn

Budak yang tak reti nak menggunakan telefon dengan betul
mungkin ayah tak belikan dia fon mainan kot
ntah
ada ke satu hari aku yang jauh di perantauan ini
call rumah
aku cakap ngan dia
then
aku tanya makan apa
pastu
dia jawab makan dadih mak buat
lalu
aku tanya dadih apa
boleh dia jawab
ce bau,nah baulah,bau
ahahahaha
bocah cilik ki kok
anas 5 thn
............................
situasi kedua
aku dalam perjalanan kaki ke kedai KJD
sesaje nak call rumah
siti angkat fon dan bagitau gigi anas dipatahkan anas
lalu
aku tanya gigi yang blah mana
boleh dia jawab
ce tengok yang ini...yang ni lah...
tak semene mene aku mencari kalau-kalau ada teropong kat fon aku
wahahaha

lawak tol
kalau cite time dia dah besar
sure lari-lari panggil mak sambil nagis-nangis
malu
kah3


'Aina Zulkifli refleksi diri. Bilamana mereka tanya kenapa..Aku cakap aku teringat ayah...Dalam hati siapa yang tahu...life must go on...pi mai pi mai...setiap apa yang kita x suka tu sebabnya dari kita juga..Sod ba ro.




1 comment:

  1. kalau..
    tapi aku taw xde perkataan kalau dlm kamus hidup kita. 2 perkataan syaitan. terima qada' dan qadar walaupun susah nk terima

    ReplyDelete